Čelákovice město pro cyklisty

Za doby mého mládí zde snad každý jezdil na kole a obecně se braly na cyklisty větší ohledy a hlavně bylo to “normální” používat kolo k místní dopravě po městě ať již za nákupy, sportem či dojezd do školy nebo na vlak, kde existovala u nádraží úschovna kol. A jezdili staří i mladí.

Bezpečně na kole?

Dnes je sice kolo rehabilitováno, ale spíše jako sportovní volnočasová aktivita. A pro tu se již mnoho udělalo, jsou specielní kola, cyklostezky, oddělení ve vlacích apod. Pro to každodení užitkové použití kola se v Čelákovicích neudělalo nic. Na chodnících se jezdit nesmí a tak zbývá jen silnice města přeplněného automobily, stojany pro kola jsou spíše vyjímkou a nejsou rozhodně dostatečně  kapacitní. Snad jenom školy je mají – hurá.

Cyklopruhy v našem městě nehledejte.

Podpora cyklodopravy u nás a jinde

Nevypadá to všude stejně. Jsou města naší velikosti i podobné polohy a je tam vidět zájem samosprávy toto použití kola podporovat, Lysá nad Labem, Český Brod. Kdo jste byl na nádraží v Lysé tak jste viděl přeplněné stojany až tak , že investovaly do parkovací cyklověže. I my ji díky SŽDC budeme mít také. Bude se čím chlubit, jen tam dostat cyklisty, když už si odvykli protože nebylo kam kola dávat. Jeden “snad prvorepublikový stojan” to nezachránil a tak jezdí autem. Dobře ilustruje, jak se podporuje běžné použití kola, zastávka v Jiříně. Když byl jeden stojan plný, přibyl druhý na základě mé intervence a je plný zase, další se už přes náš požadavek “nevydařil” zrealizovat a to společnými silami místostarosty Studničky, technických služeb a odboru Životního prostředí –  nenašlo se na něj v okolí zastávky místo!!!

Jak vypadá skutečná podpora městské cyklodopravy můžeme vidět na příkladu blízkých Poděbrad, kde ve dvou etapách vybudovali téměř 4 km vnitroměstských cyklostezek. Tam mají zpracován generel dopravy, který zahrnuje návrh sítě cyklistické dopravy. V našem městě byste něco podobného hledali marně.

A že bude líp. Prohlédněte si návrh nového územního plánu z hlediska řešení dopravy. Řešení vnitroměstké cyklodopravy budete opět hledat marně.

Budeme mít cyklověž a co dál?

Parkovací věž je přesto prima mít, v budoucnu snad poslouží jako cíl dojíždění na nádraží.

Plánovaná cyklověž.
Jiří Kořínek

Jiří Kořínek

Rozvoj – znamená že se něco rozvíjí a pokud se hovoří o rozvoji obce má se na mysli, že se něco vylepšuje a rozrůstá v souladu s jejími plány.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pin It on Pinterest