Jak funguje komunikace s občany v Čelákovicích

Komunikace s občanem je pro nás prioritou, Radnice otevřená komunikaci s občany – to jsou předvolební sliby ODS z r. 2010 a 2014, které se mohou líbit každému bez ohledu na stranické preference, a na jejichž splnění jsme čekali a pořád ještě čekáme. K 1. slibu se vázalo sdělení o vytvoření e-radnice – maximum informací o správě města jedním kliknutím na webu města. Zkuste si na stránkách města najít, co, kdy a jakým způsobem město poskytlo žadatelům dle zákona 106 o svobodném přístupu k informacím. Když se k nim nakonec dostanete, stejně tam všechny nenajdete. Dalším příkladem nefungujících informací na dosah jsou Pozvánky na ZM, podrobnější body programu hledáte marně.

Nadějí na obousměrnou komunikaci mezi městem a občanem může být Diskusní fórum na stránkách města, kde se mohou občané zaregistrovat a vkládat příspěvky s dotazy k jednotlivým tématům. Jako návštěvník fóra bez registrace si můžete alespoň vložené příspěvky přečíst. V sekci Rozvoj města–investice jsou příspěvky s dotazy k opravě sádrokartonových stropů v gymnáziu a k cestě k nové MŠ. Položené otázky zůstaly bez řádné odpovědi, pan starosta odpovídá minimálně a ne k věci, proč neodpovídají ostatní odpovědné osoby?

Máme tištěný měsíčník Zpravodaj města Čelákovic, který na otázku, zda byly splněny sliby o tom, že budeme mít kvalifikovaného a objektivního šéfredaktora, rubriku starosta odpovídá, otevřenost vůči občanům svým obsahem odpovídá jasně. Navíc máme tvrdou cenzuru. Předsedou redakční rady je místostarosta pan Studnička, člen ODS, rozhodně ne nezávislá osoba. K uveřejnění se schvalují jen takové příspěvky o počinech vedení města, které vypadají v očích veřejnosti dobře, sem tam i s pochvalou. Objektivní skutečnosti se účelově upravují tak, jak vedení města potřebuje a o těch nejdůležitějších se nepíše vůbec. O problémech typu: příprava, průběh opravy a předání opravených sdk stropů; vývoj kauzy soudního sporu mezi TJ Spartak a městem a jeho důsledky pro nás občany; problémy životního prostředí a dopad na život nás všech; kauza Dělnické domky a dalších, se nedočtete. Domnáváte-li se, že máme městský Facebook, není tomu tak. Město nemá svůj oficiální fb, pan starosta má svůj soukromý, jehož je administrátorem a na kterém komunikuje tak, jako kdyby oficiálním informačním nástrojem města byl. Při osobním setkání na půdě radnice dne 22. 8. 2017 na moji námitku o nepravdivosti jím šířených informací pronesl, že on si na svůj facebook může psát, co chce. Zda je toto v případě veřejné osoby pravda, necht´ posoudí jiní.

Dále lze s městem komunikovat písemně např. ve formě dopisu, o těchto zkušenostech by mohli poreferovat jiní spoluobčané. Jako zástupce rodičů v pracovní skupině pro řešení následků havárie sdk stropů v 3. NP gymnázia i jako konzultant a zplnomocněnec gymnázia v této kauze jsem měla řadu příležitostí jednat s vedením města osobně. Podělím se o jednu zkušenost s osobním kontaktem ze dne 7. srpna 2017. Cca týden před plánovaným předáním hotové opravy sdk stropů a topné soustavy do užívání zpět gymnáziu, jsme se na pozvání technického dozora (TD) stavby s manželem zúčastnili kontrolního dne, zapsali jsme se na listinu přítomných. TD nám předložil papír s datem 19.7.  od dodavatele sdk systému Rigips jako reakci na dopis manžela o tom, že se nepostupuje dle projektu a stavebních předpisů. Byla to jen technická informace k údajně realizovanému řešení oproti původnímu projektu, nikoli doklad o tom, že je to řešení certifikované a bezpečné. Dále manžel společně s TD vylezli na půdu a zjistili, že část stropů realizovaná v systému Knauf společností Emity Trade p. Choury má závažné nedostatky, což oba sdělili všem přítomným, kterých bylo  více než 10. V zápise z kontrolního dne 7. 8. 2017 není uvedeno, že se jej zúčastnili Čílová a Číla a že byla konstatovaná nějaká závažná zjištění. Proč asi?

Při komunikaci s městem jsem se přesvědčila, že na podněty, nabízená jednoduchá řešení není město zvědavé, to si sleduje své vlastní cíle náročné na čas, peníze, bohužel ne na kvalitu. Každého, kdo jim v této cestě stojí, je třeba odradit a zastrašit. K tomu již dlouho slouží abeceda komunikace vedení města: A – arogance, B – bagatelizace, C- cynismus, D – diskreditace a denunciace (udávání) až Z – zastrašování nepohodlné osoby.

Na některá proč mám odpověď, vedení našeho města používá uvedené hromadné komunikační nástroje především pro vytváření svého pozitivního obrazu, ne pro řešení skutečných problémů, žádostí a podnětů občanů. Pokud na podněty občanů pozitivně a s nabídkou řešení reaguje, tak jen na ty občany, kteří jsou sympatizanti pana starosty a jsou u něj registrování na jeho soukromém fb. Otázka, kdy se přístup radnice k občanovi změní, zůstává zatím bez odpovědi.

 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Pin It on Pinterest